Vymlouvat se, to by mi docela šlo. A tak tu píšu takové zajímavé i nezajímavé věci. Něco, co jsem zažil s Bohem či s blížními nebo co mě zrovna napadlo.

Otče náš jasné všem křesťanům

Doufám, že tento článek bude vskutku krátký.

 

Ježíš nás učí modlitbě Otče náš. 

 

V evangeliích máme 2 verze a to od Matouše a od Lukáše. Ta verze od Lukáše zůstává poněkud stranou pozornosti, vlastně při modlitbách se modlíme vždy delší Matoušovu verzi, ke které se může dodat: "...neboť tvé je království, moc i sláva na věky. Amen"

 

Když je mše svatá v římském obřadu, tak kněz po této modlitbě pokračuje: "Vysvoboď nás ode všeho zlého, Bože, a dej našim dnům svůj mír. Smiluj se nad námi a pomoz nám: Ať se nikdy nedostaneme do područí hříchu, ať žijeme v bezpečí před každým zmatkem a s nadějí očekáváme požehnaný příchod našeho Spasitele Ježíše Krista."

 

Avšak v modlitbě růžence zůstává Modlitba Páně tak, jak jsme všichni křesťané zvyklí se ji modlit a je to modlitba přesně podle Písma.

 

Tato modlitba obsahuje všechno důležité, za co bychom Boha měli prosit. Zdá se, že se k ní nemusí ani nic přidávat. A tu nastává otázka, proč se vlastně modlíme a zda Bůh potřebuje naše modlitby.

 

Modlitba, to je takový mobil do nebe. Bůh už dávno ví v čem se k Němu budeme obracet a proč k Němu budeme volat. Má neustále zapnutý mikrofon a naše volání slyší celé nebe. Proto se nemusíme bát komunikovat klidně i více. Je-li nebe propojeno se zemí, v modlitbě má neustálý, nepřerušený a kvalitní signál. Když se zdá, že není slyšet, chyba není na Boží straně, ale u nás.

 

Ano, my máme potřebu modlitby, my máme potřebu spojení. Bůh je s námi vždycky a všude - tak tomu přece věříme.

 

Protože modlitba Otče náš je známá všem křesťanům a podle sv. Augustina: "Dokud se modlí Otče náš, je to bratr," není moc třeba tuto modlitbu rozebírat.

 

V růženci je tato modlitba moc důležitá. Nejen proto, že nás ji naučil Ježíš, ale hlavně proto, že v této modlitbě jsme spojeni s Ježíšem a s jeho Otcem a také s celým nebem, když se modlíme: "Otče náš, jenž jsi na nebesích" a prosíme: "Posvěť se jméno tvé!"

 

Aby se posvětilo Boží jméno, musím ho světit také já. 

 

A tak v růženci každý desátek začíná modlitbou Otče náš. Potom teprve následuje 10 Pozdravení andělských.

 

A ještě rozcestník k této sérii: https://vvrh.signaly.cz/2002/ruzenec-a-ekumenicka-bohosluzba-aneb-ruzenec-i-pro-nekatoliky

 

 

Zobrazeno 539×

Komentáře

deFlegmatique

@verbloud

odstavec: Autor
http://www.inadiutorium.cz/owebu

tak tak von to má s tím křtem

Vojtěch Hýbl (VVRH)

Díky za skvělý odkaz. Rád si ho nastuduji

Zobrazit 17 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

O mně

Vojtěch Hýbl (VVRH)
na signály.cz

Co zatím jsem? Inu, jsem Vojta. Pocházím z Václavova. Vystudoval jsem maturitní obor Knihkupec v Luhačovicích, postupně se ze mě stal pastorační asistent v Drahotuších a teď jsem čerstvě dokončil bakaláře teologických nauk. Ano: "Sedm let jsem v Písku študýroval... (pardon v Olomouci) ani jednu Pannu nemiloval... (to nevím, jestli je pravda)..." a tak se snažím s pomocí Boží alespoň něco dělat dál na cestě do nebe.

Archiv

Autor blogu Grafická šablona Nuvio