Vymlouvat se, to by mi docela šlo. A tak tu píšu takové zajímavé i nezajímavé věci. Něco, co jsem zažil s Bohem či s blížními nebo co mě zrovna napadlo.

Soukromá pouť se synovcem ke sv. Martinu

Tak konečně se to dnes podařilo dojet se synovcem Martinem ke sv. Martinu v Olsanskych horách. Sám už jsem tam skoro 9 let nebyl a tak, když jsme se tam loni na podzim vydali, nedopatřením jsme skončili v Olsanech a museli dojet po hlavní rušné silnici již domů. Tak dnes to vyšlo s pomocí Boží jako krásný celodenní výlet plný modliteb a obětí.

Začalo to tím, že včera jsem zjistil, že ve Svebohove je brzy ráno mše svatá a během dneška se mi též vybavilo včerejší úvod kázání na Velehradě a tak po mši sic sobotní ke cti Panny Marie a následně snídani jsem se synovcem nastartoval bycykl a vydal se na pouť s tím, že se zastavíme u každé kapličky, Boží muky a v závěru i zastavení křížové cesty, jak která ukazuje cestu k poutnímu místu. Měli jsme se vrátit na oběd, protože je státní svátek a obchody jsou zavřené.

Předpokládaná trasa byla jednoduchá Václavov - Zernovec - Jedli - Horní Studénky - Olsanske Hory - H. Studénky - Václavov, ale během cesty se zkomplikovala, Bohu díky za to, hned na začátku, protože přehazovačka na kole nechtěla přehazovat a byla na nepoužitelném převodu, ale vracet už nebylo proč, jelikož náhradní kolo nebylo a oprava nepřipadala v úvahu, tak jsem Martinka seznámil s tím, že každý větší kopec budem muset pěšky, čímž pádem nám bude cesta trvat dvojnásob dlouho a jídlo s sebou nemáme, avšak vracet se nebudeme a pokračovali jsme v cestě.

Když jsme dojeli do Jedli, všimnul jsem si, že obchod je otevřen, v kostele jsme se také chvíli stavili a pak u opravené kapličky, napadlo mě, že ve městě bude v obědové době jistě taky někde otevřeno na rozdíl od H. St., kde je jen malý vesnický COPP, který určitě zavírá už v 10 nebo v 11, což asi nestihneme a navíc potřebuji co nejpohodlnější cestu, která vedla do města Štíty, kde jsme dojeli v 11:45 a hned jsme navštívili Hrušku a zdrželi se tam 2 hodiny na jídlo a odpočinek, načež jsme pokračovali do HS, kde po návštěvě kostela jsme se vydali na onu poutní cestu a pomodlili se cestu křížovou a chvilku spočinuli na onom místě, kde jsme taky všechno dopili a jelikož nebylo již jak doplnit zásoby, chtěl jsem to vzít ještě přes svebohovskou hospodu, ale tam žel bylo ještě zavřeno, protože jel teprve autobus jedoucí před 5 a hospoda otevírala až v 5. Jelikož domů bylo už blízko, nemělo cenu čekat, lepší bylo na jídlo a pití dojet už dom.

V nohách máme asi 30km, jsem unaven, ale užívám si radosti z této pouti.