Tak jsem žáčkům v Partutovicích minulý týden slíbil, že si zahrají na učitele. Každý na začátku hodiny dostane téma, které během tří minut přiblíží celé třídě jako by byl učitelem za katedrou. Děti se na to celý týden těšily a vůbec jim nevadilo, když jsem jim dnes pověděl jasná pravidla i to, že to bude na známku z náboženství.
Měl jsem s sebou 4 dětské bible, každou jinou. Tam měli založené téma svého vyprávění a na začátku hodiny prvních 15 minut si to téma měli připravit jako se učitel připravuje na vyučování. Abych to trochu zpestřil, připravil jsem kartičky z čísly od jedné do čtyř, aby po každém výstupu proběhlo hodnocení poroty. Byla krásná soutěžní atmosféra.
Na začátku si tedy vybrali Bibli podle pořadí, jak kdo přišel do náboženství. Pak si druháci k sobě vzali prňáka, který jim měl pomáhat a pilně se připravovali každý na svůj výstup.
Začalo to Adamem a Evou. Vyprávění měl David a jako každý, měl na to čas na trojí přesypání hodin. Příběh pěkně přečetl a pak jeho pomocnice Verča všem rozdala papíry, aby namalovali Adama a Evu a na konci vyhodnotili nejkrásnější a nejvtipnější obrázek. Lukáš pro vyprávění o Babylonské věži použil tabuli, na níž začal malovat tu věž a pár komunikačních otázek. Štěpán přečetl vyprávění o Narození Pána Ježíše a protože to měl z biblického atlasu, bylo tam pár zajímavých čísel, na která se potom zeptal, aby vyzkoumal pozornost posluchačů a Jára poutavě povyprávěl o tom, jak Pán Ježíš uzdravil ochrnutého. A nakonec jsme to vyhodnotili a byla škoda, že byl konec té krásné hodiny, při které jsem si odpočal jako žák, který se učí.
Jsou to dobré děti, Bohu díky za toto společenství 8 dětí a 1 nehodného katechety.
to je dobrý nápad :)
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.