Vymlouvat se, to by mi docela šlo. A tak tu píšu takové zajímavé i nezajímavé věci. Něco, co jsem zažil s Bohem či s blížními nebo co mě zrovna napadlo.

Ač nebaví kázání, mše svatá se nemění

Poslední dobou se mi občas stane, že mě při nedělní mši svaté nebaví kázání. Možná v dřívější liturgii byla jistá moudrost v tom, že kázání bylo přede mší svatou. Nicméně není povinné, aby mě bavilo kázání, když pak nakonec z toho kázání, což je třeba zkušenost dneška, si vezmu právě to, co mě nebavilo, a prožiji stejně nádhernou mši svatou, opravdu nádherné setkání s Kristem. Asi bych se měl otci Lvovi, který káže opravdu kvalitně, jen dnes mi to moc nesedlo, protože to nebylo nic nového, že nemáme věřit pověrám, ale máme být vždycky připraveni, omluvit, že jsem se v lavici posledních 5 minut skutečně vrtěl a těšil se, kdy skončí známé jednoduché téma. Oněch 5 minut jsem se snažil bojovat s pokušitelem a bylo to o to nádhernější. Možná právě proto mě to mělo nebavit, abych více se soustředil na mši svatou, jejichž potstatnou součástí není kázání, ale setkání s Kristem a se všemi blížními, kteří Krista přijmají jako Pána a Spasitele a Boží lásku rozdávají dál.

Možná pro mnohé ono kázání bylo podstatné a výborné. Já jen musím umenšit pýchu, která mi říká "toto už znám" a překonal to na způsob "nyní je ti, milá duše, vykládáno slovo Boží. Poslouchej a dávej pozor, ať se Boží láska množí."

Mše svatá je přece jen oběť Krista, která nám přináší spásu a posiluje a oblažuje naši duši. Bohu díky za tento velký dar Boží.

 

Zobrazeno 1064×

Komentáře

rytir31

Moc pěkně napsané:-)

Angelar

Mše svatá opravdu zůstává ve své podstatě stejná jakožto nekrvavé zpřítomnění krvavé oběti Pána Ježíše Krista na kříži. To je to důležité - jsme při tom. Jsme u paty Kříže a můžeme čerpat milosti, které nám Pán svou Obětí získal.
Kázání je povinné v neděle a slavnosti. V našich zemích je zvykem, že se většinou káže i v týdnu, což není žádnou samozřejmostí. Jenom musím dodat, že umístění kázání mohlo být ve mši svaté, kdy se mše svatá jakoby přerušila po četbě evangelia a kněz odložil manipul (= "ručník", mešní roucho ve tvaru pruhu látky podobně jako štola, které měl kněz na levé ruce). Pokud byla kazatelna mimo presbytář, odložil kněz i ornát, a šel na kazatelnu kázat. Kázání před nebo po mši svaté se také využívalo. Dalo se to například dobře využít, když bylo to kázání mezi první a druhou mší svatou, takže se ho mohli společně zúčastnit farníci, co byli buď na jedné nebo na druhé mši svaté.

Zobrazit 2 komentáře »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

O mně

Vojtěch Hýbl (VVRH)
na signály.cz

Co zatím jsem? Inu, jsem Vojta. Pocházím z Václavova. Vystudoval jsem maturitní obor Knihkupec v Luhačovicích, postupně se ze mě stal pastorační asistent v Drahotuších a teď jsem čerstvě dokončil bakaláře teologických nauk. Ano: "Sedm let jsem v Písku študýroval... (pardon v Olomouci) ani jednu Pannu nemiloval... (to nevím, jestli je pravda)..." a tak se snažím s pomocí Boží alespoň něco dělat dál na cestě do nebe.

Archiv

Autor blogu Grafická šablona Nuvio